mecatxis en blog


vacances
Agost 5, 2010, 11:27 am
Filed under: General

És curiós el tema de les vacances.

Antigament les vacances eren un luxe. La pagesia no podia (molts cops encara no pot) fer mai vacances. Els animals requereixen menjar cada dia i les terres cal treballar-les contínuament. A l’hort, quan no hi ha un all hi ha una ceba…

En definitiva, que només els rics feien vacances. Per no dir «marxar de vacances»! Molt poca gent es podia permetre anar de vacances. Quan va aparèixer el 600 alguna gent devia passar el dia a la platja. Ni pensar a pagar un hotel i els càmpings no existien pas!

Meravellosos anys 60 que van fer descobrir el turisme de sol i platja. Els estrangers nòrdics venien a explicar-nos el que eren les vacances (i els biquinis, i els amants d’estiu, i com n’és de bona la sangria, …).

Als 80 la gent es va llançar a compar-se la segona residència, prop de la platja. Xalets en deien. Allà passaven el mes de vacances. La resta de l’any restava desocupada, creant deserts amb dunes de totxanes i palmeres descuidades. Les vacances deixaven de ser un luxe per passar a ser un dret. Tothom te dret a passar uns quants dies fora de casa, no?

Amb l’entrada dels segle 21, les vacances passen de ser un dret a una mena d’obligació, gairebé moral i cal marxar com més lluny millor. Tothom pot agafar un avió, o fer un creuer. La fotografia digital converteix la tornada de les vacances en un calvari on, en comptes de passar el rosari, cal repassar els centenars o milers de fotografies per tal d’escollir quines són les bones, o senzillament mostrar-les totes als nostres amics, en llarguíssimes tardes de cap de setmana.

La dècada dels 10 es presenta com la dècada on les vacances entraran al catàleg dels drets humans. Ja sento per la televisió la quantitat de gent que, en perdre la feina, han perdut la possibilitat de marxar de vacances (pobrets) i ens demanen que plorem desconsoladament la seva desgràcia. S’hauran de passar el calorós més d’agost a la seva trista ciutat. Com que no tenen feina, no tenen vacances. Segur que inventen una mena d’Inserso, subvencionada pels governs, destinada a que els aturats puguin sortir de vacances, encara que només sigui 15 dies. Que no els agafi estrès…

Anuncis

11 comentaris so far
Deixa un comentari

I quin problema hi ha de passar-les a la ciutat? Hi ha moltes ciutats on fan un munt d’activitats. La qüestió és tenir un bon ventilador com amic.

Comentari per tictactoe

I si a la ciutat no hi fan activitats, te les organitzes tu,dic jo!

Comentari per mecatxis

Les vacances segueixen el patró de tota la resta: tenir, comprar, consumir (i jo més que tu) Jo potser no hauria de parlar del tema (pq m’encanta viatjar i si pogués ho faria més), però en part estic d’acord amb el teu raonament. Per una banda em sembla bé que la majoria de gent tingui accés a la possibilitat de viatjar i que això no només estigui reservat a alguns (debat sobre la sostenibilitat del planeta apart ), Però ja he deixat la idea innocent de pensar que si la gent viatjava obriria la seva ment i es tornaria més tolerant i perdria la por a allò desconegut. ( he vist massa gent que viatja pq si i li és absolutament igual on va . No té cap mena d’interès pel lloc, només li interessa el fet). I no tenen cap mena de respecte pel lloc on van ni pels costums de la gent autòctona.)
I encara em faig creus que hi hagi gent que demani crèdits per fer viatges. Entenc que cadascú té les seves prioritats… Però potser no cal estirar més el brça que la mànoga, no?

Estem perdent l’oremus….

Comentari per Anna

Exacte Anna. El més important és fer-se la fotografia. Com a les trobades de polítics. Jo això dels crèdits tampoc no ho entenc. És com estalviar però a l’inrevés i molt més car.

Comentari per mecatxis

I si ja no en fas,també et miren com un ser estrany^-^…

Comentari per maria

O ho fan amb compassió. Pobreta…

Comentari per mecatxis

anna, estic d’acord, però no seria el mateix, tornar a la feina i dir que has anat a Nova york i mig país mes, que dir que t’has quedat a casa (alguna sortida petita, dos dies platja com a màxim). Hi ha gent que tan li és pagar les vacances durant l’any.

Comentari per Alba

Alba, no seria més lògic (i econòmic) estalviar durant l’any per anar de vacances? Surt més barat comprar una guardiola que pagar els interessos d’un crèdit. És com aquells que paguen una tele a crèdit. No és millor estalviar per comprar-se la tele?

Comentari per mecatxis

Jo dec trencar una mica el teu perfil: tinc hort, no tinc feina, ni gaires duros,… però tinc unes ganes enormes de conèixer món… així q jo soc de les q NECESSITO marxar… No pateixis, ja no t’ensenyaré les súper fotos q farem per Rússia, no voldria avorrir-te… ;o)

Comentari per Maite

A Russia? Russia és molt gran. És com dir: me’n vaig de vacances a Amèrica central. No és el mateix Mèxic que Panamà.
El que agrairia és que en fessis una tria de fotos que no superi el centenar 😀

Comentari per mecatxis

En definitiva, les vacances son per relaxar-te i treure’t de la rutina diaria de cada dia. Si pots marxar per desestretar-te d’una gran ciutat o el que sigui, a un lloc tranquil pots ser el més feliç del mon. NO cal anar-te al caribe per disfrutar d’unes platjes autentiques com diu la gent, et quedes a espanya a menorca pex i ja està i sino a la costa daurada. Ni tampoc cal dir que t’has anat a New york, islandia, etc per dir mira he estat aqui o he estat en creuer i mira mira estic tope moreno!! Total potser si tens 10 dies de vacas al final acabes més estressat visitant i mirant tantes coses que al final arrives pitjor a la feina (això si has visitat o fer rutes com cal, no anar a un lloc a la altre banda per emborrar-te que per això et quedes aqui). Per tant, jo ara quan torni a la feina i la gent digui que ha estat a pekin o pokon, dirè que molt bé pero jo he estat descantsant entre casa meva i casa el pares de la platja. I que? PUes m’ho he passat molt bé fem coses que no vaig mai perque no tinc temps, com llegir bons llibres, dedicar-me temps, pintant, etc. i recargant piles. Per tant, ningu estar obligat a anar de vacas a no se on de la altre punta del mon perque abans no es sortia dels pobles i sortir al poble del costat era tota una aventura.
Per no dir, desprès que tota aquesta gent despres es queda estalviant tot l’any per anar-se’n no se on, si es que no demanar crèdits, no menjar aliments de qualitat i te la casa feta una polziga i amb armaris de les escombraries ajaj per dir algo.

Comentari per thertux




Deixa un comentari

