mecatxis en blog


Canviar de mon
Juny 8, 2009, 4:47 pm
Filed under: General

Aquestes eleccions europees podies escollir un grup que es deia «Por un mundo mas justo». Això em va fer recordar una antiga reflexió. Tota aquella gent que vol canviar el món, que vol canviar exactament? Vull dir que el món, el planeta terra està prou be, no? De fet, és el millor planeta pels éssers vius en unes quantes constel·lacions a la redona…

Però no serem sarcàstics i entendrem que volen una societat millor. Concretament diuen que «més justa». Més justa per a qui? Segur que no per a tothom… Llegint la web diuen que «somos la primera generación capaz de terminar con la pobreza» i «podemos conseguir que europa se preocupe tambien por los paises del sur»

D’acord! Deuen parlar d’un repartiment de la riquesa i tot això… Però això no es just per tothom, no? Vull dir que, si repartim, ho hem de prendre a alguns per donar-ho als altres. I als uns no els semblarà gaire just…

Mireu, jo no els donaré la raó ni els la trauré. Però si us diré el que penso. Penso que la societat som nosaltres i que només cal que cadascú es comporti d’una manera diferent per que alguna cosa canvii. Però a tots ens agrada posseir, tots som egoistes i mirem què és millor per nosaltres i pels nostres.

A mi, la societat que m’envolta tampoc m’agrada. Veig alguns canvis i em sembla que són en la direcció equivocada. Per exemple, la recollida selectiva que estem fent és poc eficient i poc efectiva. Em consta que és més rentable si la selecció es fa en destí i no en orígen. Per una altra banda, no hi ha pràcticament cap campanya per disminuir els residus produits (la de les bosses de plàstic i alguna altra, amb escàs seguiment). Segurament es degut a que produir menys residus està relacionat en consumir menys, produir menys,… En definitiva, ser més sostenibles i més justos amb la nostra comunitat de veins, els del sud i els del nord.

Anuncis

2 comentaris so far
Deixa un comentari

I jo que em queixava del nivell del tema de l’anterior escrit….Vas fort, Mecatxis!

Cert que els humans som egoistes per naturalesa. Però jo encara no he paït el fet de saber que, per tal que alguns visquin bé (servidora inclosa), molta gent ha de viure malament. I sóc molt conscient que estaria disposada a renunciar i canviar algunes coses per millorar el món i la situació d’altra gent…Però només algunes (i segurament poques i insuficients)

I tens tota la raó amb el tema residus: Reciclar està bé. Però cal reduir la producció de deixalles. És imprescindible. En aquest sentit falten decisions valentes per part dels polítics (encara que siguin impopulars)

I millor no parlem dels resultats de les eleccions europees… que em deprimeixo…

Comentari per Anna

I jo que em queixava del nivell del tema de l’anterior escrit….Vas fort, Mecatxis!

Com que les relacions sexuals m’estan vetades, amb alguna cosa m’he de distreure, no? 😀

I millor no parlem dels resultats de les eleccions europees… que em deprimeixo…

Perquè? Creus que si hagués guanyat algú altre seria molt diferent?

La política te poc a veure amb el govern i molt amb tranquil·litzar la població, com el futbol. Els qui prenen les decisions importants que ens afecten a tots són les grans empreses transnacionals. El color del qui s’assenti a la butaca no afecta gaire. Em sembla que en un sistema democràtic capitalista, el poder del poble no es troba només en la capacitat de votar els dirigents, si no sobretot en la possibilitat d’escollir com ens gastem els nostres diners.

Comentari per mecatxis




Deixa un comentari

