mecatxis en blog


Un món feliç
gener 9, 2009, 2:41 pm
Filed under: Llibres | Etiquetes:

Títol: Un món Feliç

Títol original: Brave new world

Autor: Aldous Huxley

Traductor: Ramon Folch i Camarassa

Editorial: Columna edicions

Resum: Imagina una societat on el que prima és la felicitat de l’individu per sobre de la seva llibertat

Abans de res, perdoneu l’abús de la viquipèdia en els enllaços. No he trobat enllaços a webs pròpies dels enllaçats. I per enllaçar a un web particular, tnat per tant a un de comunitari 😀

Respecte el llibre. Ostres. Cada vegada em sap més greu haver estudiat electricitat en comptes de fer una mica més de cultura general. Aquest és un dels llibres que et fan lleguir a Bup, oi? A mi em van fer llegir «Cinco horas con Mario» que de ben segur que li agradaba a la «senyo» pero que a uns nanos de 16 anys, ens va marcar la vida. I no gaire positivament, que diguem!

Un llibre entretingut que t’ajuda a reflexionar. Cert és, com diuen alguns, que els primers capítols, els que expliquen la part tècnica del procés de fertilització, embrionatge i educació dels individus per garantir la societat feliç, pot resultar feixuc. Aquí agraeixo la meva formació tècnica, que m’ha ajudat a fruir d’aquesta part. El final esfereidoramet apoteòsic.

Només em resta recomanar a la gent que s’ho pensi bé abans de demanar al any nou una mica de felicitat per a un mateix i pels altres, no sigui que ens passem de feliços i perdem la llibertat!

Anuncis

4 comentaris so far
Deixa un comentari

Hola Mompó!

Cel·lebro que hagis llegit aquest llibre perquè a mi em va marcar moltíssim.

Si t’ha agradat aquest llibre no puc deixar-te de recomenar les altres dues distopies per excel·lència, una ja la deus haver llegit: 1984 d’Orwell, l’altre es diu Fahrenheit 451 i és de Ray Bradbury i també marca molt.

Potser ja no tant com a distopia però com a crítica social, et recomano també La rebel·lió dels animals d’Orwell.

FAIG SPOILER:

Especialment brutal el final, on la societat infeliç acaba guanyant a la felicitat del salvatge i se suïcida.

Est, sud-est, est, sud-est…

FI SPOILER!

Vagi bé!

Comentari per Jordi Pina, Pinucset

A mi aquest llibre em va deixar profundament impressionada (tot i que ara el tinc desdibuixat a la memòria).
Però si que recordo la sensació que em va deixar. Tot i que, s’ha de dir, crec que el vaig llegir als 17 – 18 anys (quan ets més fàcilment impressionable).
És d’aquells de s’han de llegir… (però clar… n’hi ha tants i tan poc temps!)

Comentari per Anna

Ostres Jordi!
No tothom sap que és un spoiler i a més la paraula és importada de l’anglès! Proposo que entre tots busquem una paraula (si és que no n’hi ha alguna ja) que vulgui dir el mateix. I també proposo que ningú ho faci en aquest blog! 😀

He llegit 1984 i Farenheit451. La Revolta no encara.

I Anna Si el tens desdibuixat, quedem un dia i te’n faig un resum (si no tens temps de llegir-te’l un altre cop)

Comentari per mecatxis

Jordi, jo els he llegit tots (he guanyat un minipunt?). Però fa molt de temps…
Àngel, a i se m’acut aixafarguments o rebentatrames… Però anirem pensant en el tema…A veure si surt alguna altra cosa…

Comentari per Anna




Deixa un comentari

