mecatxis en blog


De mp3 a wav
gener 4, 2009, 7:10 pm
Filed under: Programari Lliure

Estava mirant de gravar un CD de música amb música lliure baixada d’internet, peró el K3B em demana que els fitxers siguin wav. Així que m’he posat a buscar algun programet que convertis els mp3 a wav. I he trobat el mpg123, però aquest programa les va fent una a una i era una feinada de por! així que he seguit buscant i he trobat un petit script.

Si, ja sé que no és un programa en entorn gràfic, però és és una bona excusa per fer el vostre primer script.

Obrim un editor de text (com ara el gedit o el kedit) i hi posem:

#!/bin/bash
for i in *.mp3
do
x=`echo ${i} | sed -e 's/mp3/wav/'`
mpg123 -v -w "${x}" "${i}"
done

El guardem amb un nom com ara mp3-a-wav.sh

Aquest programa busca tots els programes acabats en mp3 i els converteix a wav conservant-ne el mateix nom.

Per poder executar el fitxer, fem clic dret sobre ells i, al menú desplegable seleccionem «Propietats» i anem a la pestanya «Permisos». Allà activem la opció «És executable».
mp32wav executable

Per acabar, cliquem a «be»

Només ens queda executar el programa per convertir les cançons

Obrim una consola i fem servir la instrucció  «cd» per anar al directori on tenim el programet i les cançons. per exemple:

angel@debian:~$ cd blog/musica

I l’executem

./mp3-a-wav.sh

Anirem veiem com es van convertint i, quant acabi, ja tindrem els fitxers convertits!

Anuncis

4 comentaris so far
Deixa un comentari

Se’m fa molt estrany que hagis de fer això, ahir jo vaig gravar un CD d’àudio amb el K3b i simplement vaig escollir que volia un CD d’àudio i hi vaig arrosegar els mp3.

Mira que no tinguis una versió antiga o alguna cosa estranya perquè no és normal haver de fer tot això!

Vagi bé!

Comentari per pinucset

M’agradaria poder comentar alguna cosa…Però com que no he entès res de res…Doncs diré que espero que els Reis Mags us portin moltes coses bones…I si no, la Visa… 😉

Comentari per Anna

Estic d’acord amb en Pinucset, no hauria de fer falta fer tot això. Arrossegant el fitxer hauria de ser suficient i ja s’hauria d’encarregar el K3B de decodificar-ho. En una versió anterior recordo que vaig haver d’instal·lar el Lame i posar l’ordre de conversió a la configuració del K3B (estava tot explicat a l’ajuda del K3B) però amb les versions actuals ja no hauria de fer falta.

Comentari per avalot

Doncs teniu (gairebé) raó! Em falta instalar una llibreria en Debian Testing, he agut de fer:

apt-get install libk3b2-extracodecs

i ja he pogut grabar els MP3 directament des del K3B!

Comentari per mecatxis




Deixa un comentari

