mecatxis en blog


nadal o no nadal, eus aquí la qüestió!
gener 2, 2009, 7:00 pm
Filed under: General

Anava a fer un petit post sobre la gent que no es troba còmoda amb el nadal, però buscant una mica, he trobat que el Xavier Delgado se m’ha avançat

Gràcies, Xavier. És exàctament el que volia escriure!

Semblarà estrany que una persona habitualment depressiva com jo parli en aquests termes, però suposo que tots podem tenir dies bons, no?

Mireu nois, el nadal és una enganyifa. Això ja ho sabem tots. Jesús no devia néixer al segle zero i en tot cas, segur que no ho va fer el 25 de desembre.  Per que jo em pregunto, si Jesús neix el 25, perquè l’any no comença fins al dia 1? Que compten quan el van inscriure al registre?

A banda d’aquestes bajanades, no ser cristià porta a molts embolics i manca d’entusiasme en vers aquestes festes. Jo ja fa anys que no compro gaire be res. Ni tants sols pels meus nebots (pensareu que sóc un garrepa i amb raó. Però penso que els nens estan sobre-regalats). Si, a tots ens fa il·lusió rebre regals, però ho podem allargar per tot l’any i serem feliços més estones, no?

En definitiva, el que volia dir és que sempre és bo festejar. Feu festa sempre que pugueu! Jo faig servir la pastilla del voluntarisme. Fer coses. Mantenir-se ocupat lluny de la televisió, els anuncis, les botigues, les llums del carrer i regalar, com sempre, la meva persona, el meu temps (que és tant d’or com el de qualsevol altre). Fer amics és el millor regal del món, no? I quan es fan més amics és quan es treballa en harmonia per un mateix objectiu (encara que només sigui fer els pastorets)

I si a sobre algú et diu que t’estima… (encara que sigui mentida).

Anuncis

3 comentaris so far
Deixa un comentari

A mi em costa el Nadal extern, no l’intern. M’explico: a casa meva, per sort, som modestos d’esperit nadalenc. I ens ho prenem com una excusa per fer un dinar tots plegats i pq caigui algun regalet per ma mare o els nens (i, com no, algun capritxet per una mateixa). Però no surt d’aquí. I tens tota la raó: qualsevol excusa per celebrar alguna cosa és bona. Reconec que la bogeria col•lectiva del consumisme i la pressió externa em fastiguegen força. Però potser és l’edat (o que aquest any es respira crisi per tot arreu) cada cop m’afecta menys. Pq cada cop tinc més clar què compta i què no per mi. I què és important.
I si, s’ha de reconèixer que són dates on es troba a faltar gent. I és inevitable fer balanç (diria que el Cap d’any comporta això). Però tot l’any es troba a faltar els que no hi són (i en algunes dates personals més que en l’oficial Nadal). I sempre hi ha un moment en que has de fer balanç d’on ets i cap on vas. La qüestió és no castigar-se ni pressionar-se massa a un mateix! 😉

I si a sobre algú et diu que t’estima… (encara que sigui mentida).
Jo diria que la Montserrat Roig va escriure alguna cosa al respecte 😉

Comentari per Anna

Per mi el Nadal és la trobada amb moltes de les persones que estimo. Si no fos així no serien res més que uns dies en que no hi ha massa gent a la carretera, com el mes d’agost.

Comentari per tictactoe

encara tenc bastant d’ingenu i molta necessitat d’estar amb els meus i estimar-los per uns díes amb un present

aquests díes m’agrada passar temps junts amb amics i familia i també gaudir d’un temps de solitud gràcies a estar de vacances

obviament, me fa potera tant consumisme com se’ns ven per nadal, però consider que és similar a la resta de l’any. el cas, crec, és saber festejar les coses com tu vols i te surt, en comptes de com te manen els cànons socials, religiosos o tradicionals

Comentari per xavier




Deixa un comentari

