mecatxis en blog


Jo, robot
Octubre 31, 2008, 1:54 pm
Filed under: Llibres | Etiquetes: , ,

Títol: Jo, robot

Títol original: I, Robot

Autor: Isaac Asimov

Traductor: Joaquim Martí i Antoni Ibarz

Editorial: pleniluni

Resum:Continuem amb les novel·les per adolescents. Em sembla que estic recuperant el temps perdut. 😀

El llibre explica cada capítol un problema que ha tingut l’equip de proves de robots de U.S. Robotics (el llibre existia abans que l’empresa de mòdems). Els problemes sempre són del cervell positrònic i estan lligats a les tres lleis de la robòtica. De fet, aquestes lleis les va inventar el mateix Assimov i han servit durant molts anys de base per discutir la ètica duins l’intel·ligència artificial.

A mi el llibre no m’ha desagradat. Està ben escrit i manté la coherència en els problemes. Situa l’home en un món on els robots fan tota la feina dura (la física i la intelectual) fins a l’extrem que els robots tenen consciència pròpia. Estan sempre lligats per unes lleis bàsiques que marquen totes les seves desicions. Hi ha a més un corent anti robots a la terra, que força al govern a mantenir el treball dels robots lluny dels centres habitats i fora de determinats sectors (perquè no es quedi la gent sense feina).

Un llibre interessant que es llegeix ràpid i enganxa.

Anuncis

5 comentaris so far
Deixa un comentari

Jo crec que l’Asimov no té una edat per llegir-lo. Qualsevol està bé! Tot i que aquest no l’he llegit, si que he gaudit d’alguns dels seus contes.

Comentari per Anna

A mi no em va agradar tan com em deien… Un llibre que si que m’ha agradat moltissim ultimament, tot i que no té cap relació, i que fa reflexionar és ‘Jo vaig ser un nen soldat’, de Licien Badjoko.

És molt dur.

Comentari per jimmy13jazz

Hola Anna. No pretenc dir que la gent «adulta» no el pugui llegir, si no que és especialment apte per lectors adolescents.

M’apunto ‘jo vaig ser un nen soldat’, Jimmy 😉

Comentari per mecatxis

es una merda de llibre costa molt de entendre

Comentari per wally

Ostres wally

Diguem alguna cosa que no hagis entés i provaré d’explicar-t’ho

Comentari per mecatxis




Deixa un comentari

