mecatxis en blog


Em dic vermell
Juliol 13, 2008, 3:48 pm
Filed under: Llibres | Etiquetes:

Títol: Em dic vermell

Títol original: My name is red (Benim adim kirmizi)

Autor: Orhan Pamuk

Traductor: Carles Miró

Editorial: Bromera

Resum: Novel·la policíaca ambientada a Istambul al segle XVI. Uns assassinats ens porten a la profunda reflexió sobre el fet de mantenir els costums ancestrals o experimentar amb les noves tendències provinents de l’exterior. En Negre haurà d’investigar quin dels il·lustradors és l’assassí per conquerir l’amor de la seva estimada.

Tinc el constum, abans de llegir un llibre, de mirar quants capítols te, i com es diuen, a banda de llegir la contraportada, la biografia de l’autor, la introducció, els agraïments, etcètera. I em va sobtar que hi haguessin molts capítols amb el nom repetit. Vaig començar a llegir-lo, i fins al tercer capítol no em vaig adonar que el nom del capítol feia referència a l’individu que narrava, en primera persona, el capítol en qüestió. Així, el llibre et va portant per la història d’un punt de vista a un altre, sense perdre’n el fil ni la cronologia.

La història policíaca perd interès ràpidament, i l’agradable sorpresa del que per mi ha estat una nova manera d’escriure, d’una literatura històrica diferent a la del cristianisme, una manera diferent d’entendre la vida, els valors, la família, el passat i el futur. Experimentar les dues cultures ha donat possiblement a Pamuk una arma contundent, una manera peculiar d’escriure que el fa diferent, com les pintures que mesclen l’estil dels francs i els otomans que protagonitzen la novel·la.

Anuncis

Feu un comentari so far
Deixa un comentari



Deixa un comentari

