mecatxis en blog


Pederastes
Mai 15, 2008, 8:04 pm
Filed under: General | Etiquetes:

Ja sabeu que m’agrada anar contracorrent 🙂

Aquestes últimes setmanes m’he cansat de sentir gent que parla de fer atrocitats amb els responsables d’actes de pederàstia. Fins i tot s’estan recollint firmes amb molt èxit arran del cas d’una nena que es deia Mari Luz i que sembla que va ser assassinada.

Primer, estem barrejant dues coses, la mort de la nena i el fet que algú abuses sexualment d’ella. Totes dues són punibles, clar.

Però no oblidem que ho va fer una persona, què podríem ser qualsevol de nosaltres (si, tu també pots ser un assassí en potència i no saber-ho). Aquest senyor, com tots els altres, per dolent que sigui, te uns drets que cal respectar. No respectar els drets de les persones ens fa ser dolents, tant dolents com els pederastes i els assassins.

Per una altre costat, la presó te sentit com a mètode de reinserció, no de càstig. No serveix de res castigar, cal educar.

I finalment, caldria estudiar la possibilitat que aquest senyor estigui malalt. En aquest cas el tractament del cas seria molt diferent. A més de tractar el malalt, cal estudiar quins són els factors que han fet emmalaltir l’individu, quants i quins individus poden tenir la mateixa malaltia i com podem evitar que sorgeixin més casos. Podria resultar que trobéssim un risc elevat de convertir individus aparentment innocus en pederastes o assassins despietats (i recordo les matances dels instituts). Podria ser, fins i tot que ens n’adonéssim que nosaltres (tu i jo) som també una mica culpables.

Anuncis

4 comentaris so far
Deixa un comentari

El tema de la pederàstia és un tema delicat. Hi ha molts delictes que em semblen repulsius, però crec que m’atreviria a afirmar que aquest és dels pitjors.
Amb tot, a mi em van arribar aquests papers que demanaven firmes i no vaig firmar. Per començar, el redactat de la petició de signatures em deixava molt mal cos. Només faltava posar “a la foguera amb ells!!”. Potser pq poso en plans diferents la meva reacció personal (i visceral) que puc tenir davant d’un crim i la part racional que em diu que cal un sistema just i que tothom té uns drets que s’han de garantir.
L’altra tema és que si bé tens raó quan dius que la presó ha de ser un sistema de reinserció, no està clar si totes les persones són reintegrables. Molts experts afirmen que els violadors no es poden “curar” i hi ha el risc de reincidència. Aquí és quan ens trobem amb els problemes del sistema penitenciari, que no sap on ubicar aquesta gent un cop han acomplert la seva condemna: cadena perpetua? Vigilància 24 hores? Castració química?

Totes les opcions sembles inviables i/o esgarrifoses….

(si, tu també pots ser un assassí en potència i no saber-ho)
Em sembla recorda que en un congrés de psicologia de fa uns anys, crec que a València, es van presentar unes dades on es deia que 1% de la població podia arribar a desenvolupar tendències psicòpates (això no volia dir que ho arribés a fer, simplement que era possible). La xifra em va semblar descomunal. Persones que davant d’una situació d’estrès, o de temporades llargues de tensió o després d’un xoc podien fer un “clic” i.. .

Fa una mica de respecte….

Amb tot , a mi el que em fa més por és la turba…

Comentari per Anna

El tema de maltractar els “dolents” a mi també em treu de polleguera.

Quantes vegades he sentit a gent que defensa els drets humans i 5 minuts després està parlant de matar a un assassí.

En primer lloc, un assassí pot no ser un “dolent”, sinó un malalt o, com deia Sòcrates, algú que no ha tingut l’oportunitat de ser educat. En aquest segon cas la culpa del què faci serà de la societat que del “dolent”.

D’altra banda, fa temps vaig llegir a la contra de la Vanguardia que les presons serveixen per reinserir però també de protegir-nos a nosaltres mentre el presoner és tractat i curat.

És que no entenc perquè qui té càncer és (lògicament!) compedit i qui és un assassí compulsiu és criticat. No són els dos malalts? Un físicament i l’altre mentalment? (Paranoia, esquizofrènia…)

Respectem i ajudem a tothom, perquè conec a un que patia transtorns bipolars i us puc assegurar que un cop passada la tempesta plorava pel què havia dit. Va ser en aquell moment que vaig veure que el que trencava quan es tornava boig no ho trencava ell, ho trencava la seva malaltia de la qual ell no era culpable de tenir-la.

Comentari per pinucset

Molt bona la reflexió aquesta de que no respectar els drets dels demés et converteix en ells. L’altre dia l’avi de la Mari Luz era a la meva ciutat recollint signatures i ni tan sols em vaig llegir els redactats…
A mi la gent que s’exalta d’aquesta manera i que és tant poc racional si que em fa por de debò. El pederasta, al cap i a la fi, no acostuma a tenir milers d’aliats amb els seus pensaments.
Salut!

Comentari per moz

Hola Anna i moz!

Si els experts tiren la tovallola a l’hora de corregir la vessant agressiva de la sexualitat d’una persona (perquè hi ha més violadors que violadores?) potser caldria abordar les causes en comptes de corregir els defectes.

Per una vegada, el raonament va enfocat a evitar la simplificació del problema (si no juga segons les normes, li cal un càstig). M’agradaria saber si hi ha algun estudi sobre quins són els possibles factors que fan que un individu es torni sexualment agressiu o que se senti excitat sexualment per criatures.

Comentari per mecatxis




Deixa un comentari

