mecatxis en blog


Seriositat a l’escenari
gener 26, 2008, 5:29 pm
Filed under: General

Tot just fa una setmana que es va acabar la 51 innocentada, on hi col·laborava com a regidor d’escena.

Quan algú pensa en mi per a participar en un espectacle, em sento orgullós i procuro implicar-m’hi molt. Per mi, l’escenari és una cosa molt seriosa. Hi ha una gent que, en alguns casos, ha decidit gastar-se uns diners per venir a veure la teva feina. però això no és el més important. Aquesta gent ha decidit dedicar un tros de la seva vida a gaudir d’aquell espectacle. És parcialment responsabilitat meva que aquell tros de vida no sigui malversat.

És clar que no penso en tantes coses quan sóc allà. Senzillament sóc part d’un equip, i la qualitat de la meva part de la feina repercutirà en el resultat final de l’espectacle.

El tema d’aquest apunt és (carall, quin començament!) que el darrer dia, molts dels «artistes» feien fotografies emprant flaix. Jo ja n’havia avisat uns quants (eren prop de 150 persones) i, la veritat, no m’agrada gens fer de policia. Així que al final em vaig acabar emprenyant.

El primer que em va venir al cap és que aquestes persones eren egoistes i que tenien molt poc respecte pel treball dels seus companys (no només els altres artistes, també l’il·luminador, el director, …). Però amb la fredor que dona el pas del temps penso que potser només era una innocentada, i que la gent no ve a veure un espectacle, si no una colla de manresans que fan una animalada. En definitiva, que m’havia pres la cosa massa a pit.

Potser si que tenien raó alguns d’ells quan pensaven (em penso) que era un imbecil (que en pensaríeu vosaltres d’algú que està enfadat perquè fas fotografies emprant el flaix?)

Anuncis

6 comentaris so far
Deixa un comentari

Crec que tot és qüestió de punts de vista i de l’actitud en vers l’espectacle del públic. És comprensible que s’hi aplegava molta gent que feia temps que no apareixia a la innocentada de manera que era especial i tothom vol tenir-ne un record. A partir d’aquí tot depèn de la permissivitat, comprensió, sensibilitat i confiança del públic. Si l’ambient és prou distès pot ser comprensible però només que molesti a algú del públic, crec que preval el benestar del públic i en tot cas es fan fotos sense flash i amb càmera amb sensibilitat ISO més bona o amb més exposició. En un espectacle “normal” crec que massa fotos amb flash serien molestes, en un espectacle com la innocentada no et sabria dir, si en aquell moment hi hagués estat te’n donaria la meva sensació.

Comentari per avalot

Molt correcte Àngel.
Crec molt fermament amb el tema del flash. A part que és molest, destroça la il·luminació de l’escena, provocant que el públic surti de l’ambientació que han creat els propis actors. És com si t’obliguesin a fer una pausa… bé, trenca el rollo podriem dir.

Poc respecte cap als actors. Els despistes també i els hi trenques el ritme.

Sóc totalment contrari a les fotografies amb flash. Per això hi ha les sensibilitats de les càmares com diu “avalot” i tripodes per millorar el pols, i que coi, també hi ha els assajos i pases de premsa per les fotos… que vinguin llavors.

PD: Podriem haver dit pel micro que paresin de fer fotos amb flash… mecatxis…

Records!!!!!!

Comentari per Jordi

Benvingut Jordi!

El tema del flaix només és una de les batalles. Jo, quan estudiava teatre, em van donar una sèrie de pautes de comportament dins l’escenari. Silenci absolut, evitar tocar les cametes, … Em sorprén que si un grup de gent vol muntar un espectacle no sigui informat de les normes bàsiques de comportament.

Sabeu d’algú que les hagi escrites? Algú s’hi veu amb cor?

Respecte la teva postdata, no crec que sigui necessari dir-ho per micròfon. Els artistes novells han de ser informats amb anterioritat, durant els assajos, d’on s’estan ficant. En tot cas, al públic se’ls ha de fer saber que no poden sonar alarmes ni fer fotografies amb flaix, com als museus de pintura 🙂 Us imagineu anar al cinema i que la gent faci fotografies a la pantalla?

Comentari per mecatxis

Em dóna la sensació que cada cop s’ha perdut més el sentit comú.
Cada vegada que veig l’avís de torn que ens recorda que en certs llocs i moments s’ha d’apagar el telèfon mòbil em sorprèn. I encara em sorprèn més que sempre hi hagi algun telèfon que soni al bell mig d’una obra de teatre, d’una pel•lícula o al mig d’una classe.
Jo segurament no hauria donat pautes de comportament als novells pq em semblen de calaix. Hauria estat un error, no es pot donar informació per suposada. Però és que sembla tan obvi…

Jo tampoc no hi era, però pel que dius no et falta raó: em sembla que no era el moment ni la manera de fer fotografies….

Comentari per anna

A l’obra d’intimitat que han fet al Kursaal, va sortir el Joel Joan d’entre el públic fent veure que estava indignat perque la gent no callava.

va fer un salt a l’escenari i va dir…
“siusplau, … serieu tan amables d’apagar el mobil.. etc”

La gent va començar a riure…

Si que és un tema que es sobre enten, però encara hi ha gent que diu que només el silencia i jasta.
Provocant que si reps un missatge, o et truquin, pels altaveus soni aquell sorollet tant molest.

Records, i bona conducta!

Abrera, 2008

Comentari per Jordi

Vam fer una cosa semblant en un fecinema amb l’Àngel Muncunill i el Francesc Padró.

El Muncunill estava a la sala, li feiem sonar el telèfon mòbil i quan el sentiem, nosaltres sortiem de guardies buscant-lo entre el públic i el treiem a patades de la sala.

El Públic és diferent cada dia. Hi ha molta gent i és molt difícil conscienciar a tothom. Però els que es dediquen al cotarro, encara que sigui d’any en any no som tants. Hauria de ser més fàcil.

Comentari per mecatxis




Deixa un comentari

